New york, new york

Endnu et dejligt selskab har booket mig som rejseleder på deres rejse. De har ønsker om en tur til New York, hvor de så har brug for mig til at booke hotel, vejlede omkring by-områder og generelt bare tage med dem på småture rundt i byen. For mig er det et såkaldt simpelt job. USA er nemlig meget lig Europa, og kan man sit engelsk, så er alt stort set muligt. Jeg skal selvfølgelig stadig forberede mig, og jeg skal have styr på de forskellige områder i byen. Det er en del år siden jeg sidst aflagde byen et visit, så jeg bliver nødt til lige at tjekke op på, om min viden stadig holder. Det er super vigtigt at man er up-to-date med alt, når man fungerer som leder. Det er super spændende, men samtidig også virkelig udfordrende – især hvis man skal rejse til et mindre kendt område. Det kan nemlig af og til være svært at finde informationer om et område, hvis ikke det er et mål for turister. Sådanne ture, tager jeg gerne ekstra betaling for, så jeg kan rejse ned og se mig omkring, og på den måde anskaffe mig nogle kontakter, der gør det sikkert for min gruppe at tage afsted. Det er dog sjældent at rejsen går til et så ukendt hjørne af verden. Faktisk tror jeg kun det er sket en enkelt gang, hvor en gruppe ønskede at rejse til Burundi i Østafrika.

Nå – men i hvert fald glæder jeg mig til at give mig i kast med den netop bookede rejse. Jeg skal planlægge en tur for 26 personer. Det bliver SÅ spændende..:)

fly

Skriv et svar

